Saturday, August 25, 2012

Kaks esimest koolipäeva

ESIMENE KOOLIPÄEV
Hommikul läksime kaheksaks kooli. Saime Niklase ja Elliotiga kokku ning meid tutvustati direktorile, mingile nõustajale ja veel paarile koolitöötajale. Siis vaatasime mingis ruumis pilte koolist ja kooli ümber käivast tegevusest, seejärel direktor rääkis piiiikalt ja laialt kõigest, understood nothing. Seejärel kästi meil valida kahe suuna vahel: informaatka ja administratsioon. Me kõik kolm valisime esimese, sest teine tundus veel nõmedam. Praegu mulle isegi need tunnid enamvähem päris  meeldivad:) Eraldi gruppidesse läksime ka, et ikka rohkem teistega tutvuks ja nii.
Siis tehti meile kooli peal tuuri, kõik õpilased jõllitasid. Varem pole selles koolis vahetusõpilasi olnud ja ma arvan, et siis peame just eriti hea mulje endast jätma ja meilt oodatakse ka ehk rohkem.
Seejärel oli aeg klassidesse minna. Istusin esimesse pinki muidugi, sest rohkem vabu kohti polnud. Mul sellist awkward hetke ei jõudnud tekkidagi, kuna graphic designi tund...ma ei tea, kuidas seda eesti keeles öelda, oli just poole peal ja teemaks oli värviõpetus. Siis just kõik hakkasid välja minema, et tunnita ööd seal jätkata ning veel klassis olles kutsusid kohe ühed tüdrukud mind endaga kaasa, et ühe laua taga koos töötada. Krishna andis mulle enda lehe ning tegemist oli mingi diagrammi või asjaga- et kolm põhivärvi- kollane, sinine ja punane, siis nende segud ja nende segude miksid põhivärvidega. Kõigil oli ikka väga suuri raskusi mõistmaks, et punane ja kollane annavad kokku oranži või kas lilla ja sinise segamine annab kokku violeta rojo või violeta azuli. Veider. Järgmine tund oli veebidisain või midagi. Seal õppisime, et mis asi on sidebar ja header. Obviously ma tean neid asju, since mul on hetkel 3 blogi.. Õpetaja pool tundi otsis mulle sõnaraamatust inglise keelset tõlget lausele, mida ma hispaania keeleski mõistsin. Siis facebooki põhiplaani tutvustades chattis ta mingi kutiga seal väga sõbralikult. Ma loodan, et ta on gei, sest tema tunni lõpus tahvlile kirjutatud „See you in my dreams“ oleks vastasel juhul lihtsalt eriti perv:D Korraks kõrvalepõigates mainin ära selle, et siin on väga väga palju geisid...Lagunases isegi mitte nii palju, aga üldiselt siin piirkonnas küll. Transverstiite samuti. IGATAHES. Järgmine tund oli bioloogia. Terve tunni kirjutasime tahvlilt küsimusi, millele järgmine tund vastata. Teemaks oli rakuteooria või mis iganes asi...11.klassi alguses õppisime seda. Hahhaa ja siin on ka Robert Hooke’i nimi mehhikopäraseks ümber tehtud- muidugi on siin ta ju hoopis Robero Hooke:D Aa, seal pidime ka grupid moodustama, et kunagimillalgil mingi rühmatöö ette võtta ja kohe kutsusid järgmised inimesed mind enda gruppi:)
Pärast biod algas Geometrica Analitica. Matemaatika veidi kõrgemale tasemele, kui siin kombeks. Algul oli küll nii, et what. Oleme midagi sarnast Eestis õppind aga siin on veits keerulisem mu meelest. Kuigi eilne tund oli lihtne, pidime lihtsalt punto medio’si leidma. Klassikaaslased ka pärast tundsid huvi, et kas sain aru ja kui vastus oli jaatav, olid päris imestunud näod paljudel peas. Siis tuli Planificado la vida. Alguses õpetaja rääkis, et meil kõigil on elus oma unistused ja eesmärgid ja mis iganes. Ei saand eriti palju aru. Siis saime ülesande kolmapäevaks mingi mental poster koostada koos piltide ja kõige muuga enda elu plaanist...Seejärel vaatasime kolm videot sellest, kuidas munarakk viljastub.
Siis tuli see, mida olin kõige rohkem oodanud- inglise keel:D Okei, õpilaste koha pealt ma ei naera. Nad küll keegi ei oska mitte midagi inglise keeles aga neil pidavatki Mehhikos üldiselt suht selline teema olema, et ameeriklased paljudele eriti ei meeldi ja seetõttu ei taheta ka keelt õppida. JA NOHHH, mu klassikaaslased isegi ütlesid, et nad väga tahaks osata, aga kui õpetaja on see kutt, siis see pole võimalik lihtsalt:D See õpetaja küsis ka eile mult,et kas olen inglise keelt õppinud ja, et oh, kas ikka Eestis või, sest teine saksa vahetusõpilane oli talle öelnud, et ta õppis Inglismaal:D Nagu what, Inglismaal... Ja meil oli seal siis selline ülesanne, et pidime paar reakest teksti läbi lugema ja ikka eriti lihtsatele küsimustele vastama. Seal oli küsimus, et „Why is a girl going to space?“... tekstis oli lõik, et „I don’t like the name „space tourist“ because then it feels like I’m going up there to take pictures or something. I’m going to do hard work there- I’m going to help other astronomers on their scientific research.“ Ja pärast õpetaja kirjutas ikkagi tahvlile vastuseks „TO TAKE PICTURES.“:D Ma ei ole õel, ei ole, aga väga raske oli tõsist nägu säilitada. Täna inka õps rääkis mulle, et ta pole seda keelt kunagi õppinud, et ainult nädalavahetuseti hobikorras ja küsis, et kas ma oleksin nõus teda vahepeal aitama ja siis ta võib mind hispaania keelega vastu aidata...no hmm...no sé, sest peaks ikka oma keeleõpingutele rohkem keskenduma.
Vahetundides kõik klassikaaslased olid mul lihtsalt ümber, näperdasid mu juukseid ja lihtsalt vaatasid, enamik eriti midagi ei rääkinud, kuid lihtsalt naeratasid ja kuulasid huviga mu vastuseid teiste küsimuste. Kui sõnaraamatust midagi otsisin, oli ka hull pingeline vaikus, mul oli eriti awkward siis, sest teadsin, et mu suust kohe tulema hakkav lause on ikka väga vale ehitusega aga kõik klassikaaslased on päriselt nagu lihtsalt nii mega kannatlikud ja sõbralikud mu suhtes:)
Tunnid olid läbi. Siis jäin kooli juurde Ellioti ootama, kuna pidin tema juurde minema. Siis ka kõik inimesed olid mul ümber, küsisid igast asju ja rääkisid juttu minuga. Kui teada sain, et Elliotil ja Niklasel mõlemal olid tunnid vaid 2ni kastnud, tulin Lagunasesse ära, kaks kutti saatsid mu koju ilusti ikka:D Ja siin on see teema ka, et kui poisiga kuskil käid, siis ta maksab enamasti kogu aeg sinu eest, pole mingit küsimust ega vaidlemistki. Seega sain ka taksoga tasuta. Eestis polnud ühtegi korda taksoga sõitnud, Helsingis sadamast lennujaama tulles sõitsin esimest korda ja arve oli 50 euri, siin olen lihtsalt juba nii palju taksoga sõitnud, et enam järge ei pea. Siin see ikka nii nii odav. Kooli on 3-4 kilomeetrit ja takso sinna maksab ainult 5 peesot. Kui umbes 16 peesot on 1 eur, tehke omad arvutused.
Koju tulles sõin ruttu ära, vahetasin riided ning läksin Ellioti, Niklase ja Alejandroga basseini äärde ujuma ja päevitama, pärast käisime ka kooliasju ostmas. Õhtul tuli hea hea uni:)
TEINE PÄEV. Ärkasin hommikul juba pool 6 ülesse...oi issand, kui raske see oli. Panin enda valmis ja sõin, pool seitse läbi veits läksin püüdsin takso ja sõitsin kooli. Kohe olid kõik klassikaaslased jälle mu laua ümber, jutustasid ja küsisid rohkem küsimusi ja ma päriselt tundsin, et saan juba sutsuke rohkem aru ja ka rohkem vastatud. Esimene tund jäi ära, kuna matemaatika õpetaja pidavatki hommikuti kodus magama ja esimesi tunde skippima. Teine tund oli bio, vastasime oma küsimustele, mu vihik on ka siin nii ilus, nagu kõigil teistelgi, sest aega kirjutamiseks on ikka väga palju, mitte nii, nagu meil Eestis.

Siis hakkas veebidisain. Õpetaja tuli kohale, kuid oli ukse peal lihtsalt ja viskas klassikaaslastega nalja ja rääkis juttu a-la “Kunagi olid mul ikka pikad juuksed, praegu meeldib mulle lihtsalt need geeliga ära siluda“. Tund möödus, teinegi algas ja õpetaja ikka vadistas. Siin on ikka õpilase ja õpetaja vahelised suhted on whole different level, kui Eestis. Siin on nad nagu sõbrad. Kooli peal tuleb õpetaja vastu, visatakse rutškasid, või umbes „YO DAWG“,üksteise kulul visatakse nalju, aga mitte selliseid halvastivõetavaid, koos irnutakse mingi nalja üle ikka kõht täiega kõveras.. lihtsalt jutustatakse nagu sõbraga ja mida kõike veel. Täna kui Inglise keele õpetaja ütles mulle, et Mehhiko jalka tiimidest on Pumas kõige parem, hakkas mu klassivend Guadalupe temaga mingit duelli või asja pidama ja mõlemad pool tundi jälle tegid üht tiimi maha ja rääkisid mulle, miks teine parem on.

Siis tuli meil selline tund nagu „Ciencia, tecnologia, sociedad y valores“ Seal vaatasime filmi Ricky Martinist ja pärast tegime rühmatööd teemal, et mis on surrogaatema kasutamise plussid ja eelised. Nagu tunnid on ikka nii nii erinevad, kui Eestis.

Siis pidi meil mingi kallakuga seoses olev tund algama aga õpetaja ei tulnud kohale, jälle rääkisime lihtsalt, palju poisse teistest klassidest olid mu laua ümber, nagu mingi 12 vähemalt. Mõned lihtsalt olid sellised häbelikud ja ei rääkind palju aga teised küsisid ikka jälle igast küsimusi mu käest. Muusika kohta, selle kohta, milline on Eesti ja millised Mehhiko toidud mulle meeldivad. Hahhaaa üks poiss pidi mulle mingit šokolaadi ja tšilli asja ükspäev kooli tooma, sest kuulis, et ma pole seda veel siiani söönud:D Igast asju ikka küsisid ja üks kutt rääkis inglise keelt ka:) Tund aega jutustasime, siis algas graphic designi tund. Pidime oma värvidiagrammid lõpetama, mul läks kiiresti. Siis läksin istusin klassirraks komaha, miljon inimest taas mu ümber, jälle paaalju küsimusi. Aga mulle meeldib. Ja see on ikka eriti lahe, kuidas ikka nemadki taaskord mu hispaania-eesti-hispaania sõnaraamatu kätte võtavad, et ma paremini mõistaks või üldse see, et nad ei naera ega tee nägusid selle peale, et ma eriti taiplik hispaania keele koha pealt pole:D Või noh, end siin kohal välja vabandades olen ma siin alles 2 nädalat olnud ja rohkem, kui 10 kuud on veel ees, nii et küll see tuleb:) Ühesõnaga siis pidid ikka kõik need poisid mulle eraldi ütlema, kui ilus ma ikka olen ja seda küsimust, et kas mul novio ka on, kuulen kolm korda veel tihedamini, kui Eesti seda, et kui ilusad ja pikad juuksed mul ikka on.

Vahepeal tuli üks inglise keele ja teine matemaatika õpetaja ka meie klassi, nemadki kuhjasid mind küsimustega üle. Inglise keeles rääkisime enamasti ja nad olid ka nii excited mu pärast. Nendega sai ka päris palju nalja. Teeme nüüd nii, et nemad räägivad minuga inglise keeles, et harjutada ja ma nendega hispaania keeles. Ja mõlemad panid seal zapoteegi keelt ja ütlesid, et võivad mulle selle ka selgeks õpetada, kui hispaania keel suus on:D Igatahes, kui kõigil need asjad värvitud olime, läksime arvutitesse töötlusprogrammi mingeid värke tegema aga eriti kaugele ei jõudnud. Siin on kõige uuemad photoshopid ja asjad arvutis, päris vägev.

Ühesõnaga mulle koolis väga meeldib aga vahepeal on veidi raske see, et iga mu liigutust saadavad komplimendid ja kogu aeg olen ma ümber piiratud. Nagu ma olen päriselt hetkel nagu mingi staar siin D Kui kuuldi, et mulle Coldplay meeldib, lasti mulle terve suure vahetunni coldplayd...kõik koguaeg pakuvad mulle sööki ja pulgakomme ja nii palju erinevaid pakkumisi olen juba saanud. Kohe lähen oma uue companjero, ta õe ja sõpradega basseini äärde ja hiljem linna peale, homme lähen klassikaaslastega välja, õhtul teises koolis käivate vahetusõpilastega välja, laupäevaks oli ka mul midagi...Siis järgmiseks nädalavahetuseks olen juba Santo Domingosse kutsutud ja mis kõik muud jutud veel.

Ega ma tean väga hästi, et see on alguse asi ja hetkel on inimesed must vaimustunud, eriti seepärast, et ennem nende koolis vahetusõpilast olnud pole. Hiljem jäävad mulle praegustest sõpradest vaid mõned alles aga no praegusel hetkel on mul siin Mehhikos ikka selliseid inimesi, kellele helistada, et välja minna või midagi teha, ikka nii meeletult :D Täna üks tüdruk tuli ka mu laua juurde kirjaga, et„Armastama minu sõbralik?“... ehk siis„Quieres ser mi amiga?“ Ja koolipeal lihtsalt kõik kõik kõik naeratavad mulle ja mulle meeldivad naeratused:)

1 comment: